Saturday, February 14, 2009

Forventningens glæde...

Det kan da godt være, at nogle mennesker siger, at forventningens glæde er den største! Og her, 10 timer før jeg rejser til Stuttgart for at opleve verdens ubetinget bedste, tekniske sanger, er min forventning da også ganske høj!

Jeg har gennem de seneste par dage trawlet div. musik- og videosider for at finde små bidder med denne fabelagtige mand; Bobby McFerrin.
Han er nummer to på listen over store musikere, jeg gerne vil opleve live (inden det er for sent), og det bliver så en realitet på tirsdag kl. 20 i "Liederhalle" i Stuttgart!

Jeg ved godt nok ikke lige hvor MANGE der er på denne liste, men 3 er der i hvert fald, hvor af Bobby altså er nummer 2.
Nummer 3 var James Last. I dét tilfælde levede ordsproget op til.... ordsproget! Glæden ved at se ham var ret begrænset. Alle kan hvad han kan, hvis de blot køber de bedste big band musikere og selv tager æren for deres kunnen. Ikke imponerende!

Men med McFerrin er sagen immervæk en anden. Han ER en virtuos! Kig selv efter på Youtube.
Så ja, jeg glæder mig, og når koncerten er slut, er jeg også sikker på, at DEN har glædet mig!

Hvem der er nummer 1 på listen?
http://www.youtube.com/watch?v=vCjwZAXcaRM

No comments: