Thursday, May 15, 2008

En stor skuffelse


Inden min rejse til Italien, havde jeg hjemmefra sørget for, at jeg ville komme til at rejse med et EuroStar tog. Og som den mininørd jeg er, havde jeg faktisk set frem til denne oplevelse.
Og det så sgu også fint ud som det stod der ved perronen i Milano. Og da jeg gik ind og dørene åbnede HELT automatisk, uden man behøvede at stå og vifte med armene, tænkte jeg "hvor er det sejt!"



Men der stoppede min begejstring!

Gangen var så smal, at folk der kom med kufferter, eller havde spist lidt mere end hvad godt er, ikke kunne undgå at støde ind i de passagere der allerede havde sat sig.
Og sæderne var tilsvarende smalle, hvilket betød, at den amerikaner, som faktisk havde en helt normal statur, der sad ved siden af mig, var nødt til at læne sig helt op i vinduet for at vi ikke skulle sidde og gnubbe skuldre. Nakkestøtten var så formstøbt, at man ikke kunne andet end at sidde med hovedet i "midterposition" og sædet blev ikke lænet tilbage når man trak i den lille pind - kun fremad. Og kun underdelen.



Togsættet bestod af 12 hele vogne (hvilket i Danmark svarer til 24 vogne, eller 8 sammensatte IC3 sæt!) Og da jeg sad i vogn 11, opgav jeg at nå frem til kiosken, eller hvad det var, henne i vogn 5.

Alt dette kunne de have kompenseret for med en ORDENTLIG røvfuld fart, men ikke engang dét kunne de finde ud af! Maksimum 150 km/t (målt med min følsomme bag, og vurderet ud fra min DSB erfaring) nåede det op på. Hvor var det en skuffende oplevelse!

No comments: