Friday, May 30, 2008

Gør noget kedeligt interessant


Mens jeg var i Paris kom jeg gennem denne park.
Klokken var vel i nærheden af midnat, tror jeg. Faktisk skulle jeg slet ikke den vej, men på lang afstand kunne jeg se sådan et nærmest sygeligt grønt skær. Og nysgerrig som jeg er, måtte jeg hen og se hvad det var.
Og til min overraskelse var det altså en park.

Men istedet for bare at lave den sædvanlige kedelige parkløsning med perlegrus og små bed, så havde man her valgt at lave en betonsti med små "vinduer" i. Og så havde man LØFTET stien ca 30 cm op fra jorden, og nedenunder dén, og inde ved træernes stammer, var der placeret grønt lys.


Og som det kan ses på billederne så giver det en nærmest psykedelisk effekt. (Jeg SVÆRGER jeg var ædru!)

Men hvor kunne det gøre Danmark mere interessant hvis man, istedet for altid at bygge firkantet og anlægge ting som en park konventionelt, råbte FUCK og lavede noget HELT anderledes. (eller - man behøver nok ikke råbe...)

No comments: