Tuesday, December 9, 2008

Anden vender tilbage - og det gjorde jeg også!

I fredags var jeg inde og se Anders Matthesens nye show "Anden vender tilbage".

"Og hvordan var det så?" sidder enkelte forventningsfulde læsere måske og tænker.

Joh - skal jeg være helt ærlig, så er jeg ikke rigtig klar over det! Ikke at jeg ikke fulgte med, sad og sov, eller på anden måde var fraværende - jeg kan bare ikke rigtig danne mig en mening om det. Det er lidt som om, at når det kommer fra hans hånd, eller mund eller hvor nu, så skal det bare være sjovt.

Og bevares - det havde da også sine lyspunkter. Men lige i skrivende, spæde aftenstund, så er det ikke ligefrem snigende "post-latter", som jeg nogen gange kan opleve det hvis jeg f.eks. tænker på historien om, hvordan en amerikansk kvinde, efter at have kørt sin kats hale af med plæneklipperen, skyndte sig at tage til Wall Mart, fordi de er "the worlds largest re-tailers", der trænger sig på. Snarere en en følelse af, at have set det meste før. Der var nyt, jaja, og det var da også hyggeligt nok at se ham på den helt øde scene igen, kun "iført" mikrofon, stativ og skammel som i gamle dage, da han lige var "sprunget ud" fra børneradio.

Jeg kan faktisk også "i bagklogskabens ulideligt klare lys" (glæder mig egentlig til Ham der Bagger kommer med en ny "økonomisk-svindler-catch-frase) mindes en ikke uvæsentlig grad af politisering - noget jeg ellers ikke synes at kunne huske ham for fra tidligere.

Men hva'. Måske er han også bare blevet ældre......

No comments: