Tuesday, March 31, 2009

Det kan da godt være det er en grim ting...

Egentlig er jeg ikke religiøs! Jeg er nok nærmest det, man kalder "Agnostiker" (slå det selv op!), men alligevel er jeg vokset op med talemåden "Misundelse er en grim ting".
Årsagen til, det er dét, hvilket den bibelkyndige læser selvfølgelig allerede ved, skal findes i det 10. bud: "Du må ikke begære din næstes hustru".
Selv mindre bevandrede ud i bibelske tekster kender til dette bud, men færre kender nok fortsættelsen; "hans træl eller trælkvinde, hans okse eller æsel eller noget som helst af din næstes ejendom".

"HVEM f***** er min næste, og min næste HVAD?" tænker du måske.

Som tidligere påstået agnostiker, kan jeg kun sige : hvem ved?

MEN

For et par dage sinde kom konen anstigende med et stykke mekanik tilsvarende dét, der er indsat på billedet herover.
AV!
Jeg har da fået lov til at låne den "hvis den er ledig", bevares. Men for det meste lusker jeg bare hen til min 5 år gamle 12" PowerBook G4.

Og så kan jeg sidde dér og mæske i misundelsens grimhed....

No comments: