Tuesday, March 17, 2009

Jeg er ved at blive gammel...

Så er det sket!

Der er UOMTVISTELIGE tegn på, hvad vej det går!

Indtil den 19/12 sidste år, var jeg ivrig lytter af P3 - DR's kanal for "de unge". Jaja, det var da "De Sorte Spejdere" jeg var så ivrig en lytter af, godt nok kun via podcast, da min daværende arbejds- og transporttid gjorde, at jeg sjældent kunne høre det live.
Men dét program stoppede den 19 december.

Jeg har "gemt" eller "sparet" på podcastene (podcastsne, podcasterne eller hvad?) af de sidste programmer, og har tænkt mig at nyde de sidste 5 ved særlige lejligheder, som man nyder en god vin. Lidt plat, måske, men når man når en hvis alder, må man gerne have særheder!

Siden da har jeg ind imellem lyttet til P3. Ikke mindst deres "Godmorgen P3" har jeg lyttet til, når jeg alligevel har været oppe på deres sendetidspunkt (6 - 9 på hverdage). Der har ikke rigtigt været andre programmer der har talt til mig. Jeg synes Huxi Bak er et fjols, ligesom stort set resten af de hippe, smarte og unge værter, der ikke ved hvad mononukleose er.

Men i løbet af de seneste par uger, har jeg flere gange undret mig over, hvad det var, der foregik inde i radioen, når jeg en tidlig morgenstund, lidt over 6, var på vej mod min arbejdsplads.
Helt galt gik det, da den vært, der hedder Jesper (men går under det hippe, smarte og unge navn "kanonkongen"), med idiotisk barnlighed i stemmen sagde "hiv mig i fingeren" hvorefter der kom en pruttelyd! klokken var vel godt 8 den dag. OG FANDME OM IKKE EN AF DE ANDRE SIGER "også mig" hvorefter de gentager succesen!

Jeg tænkte "hvad fanden er der sjovt ved det?" men lagde ikke mere i det.

Dagen efter spillede de uvenner på bedste "Paradise Hotel" maner (hvilket i øvrigt er det LAMMESTE program. Jeg har engang diskuteret med en af mine fætre om, hvorvidt man har fejlet som forældre, hvis ens barn bliver homoseksuel. Det kunne jeg sagtens leve med hvis det var mit afkom - bare det var lykkeligt, men hvis min datter eller søn kom og fortalte, at hun eller han skulle være med i "Paradise Hotel" ville jeg føle det som et STORT personligt nedelag!)

Og dér var det tanken slog mig: "Du er simpelthen blevet for gammel til at forstå deres humor!"

De følgende par dage og senest i fredags gav jeg "Godmorgen P3" endnu en chance. Men endnu engang måtte jeg erkende, at jeg simpelthen ikke synes deres uartikulerede bøvs af et radioprogram er morsomt. Og jeg kan ikke komme i tanker om andre årsager end at jeg er gået hen og er blevet for gammel - fra den ene uge til den anden! Bevares - det er da ikke nogen overraskelse at det går den vej, og jeg har da længe været bevidst om, at jeg nærmer mig "gammel gris" -alderen og hvad dét medfører af nye hensyn.

Men det er sgu alligevel LIGE hurtigt nok!
(PS.: Nyt morgeradioprogram søges!)

No comments: