Friday, September 4, 2009

Den billigste oplevelse

(foto (c) Peter Lars Jensen)
Knap en måned efter min Paristur var jeg til konference i Barcelona. Det nærmere indhold vil jeg ikke komme nærmere ind på her - der for skal du være forskånet! (klik eventuelt på linket)

Men det var faktisk min første tur til denne europæiske storby. Eller det vil sige, jeg var der en gang for omkring 20 år siden, men det kan jeg ærlig talt ikke huske ret meget af!

Det var midt i maj jeg var der, så temperaturen var allerede godt oppe omkring de 25 grader, hvilket jo absolut må betegnes som et plus!

Men det, der virkelig var bemærkelsesværdigt ved dette ophold var, hvor billigt der var.
Jeg ankom torsdag aften et par timer før midnat og tænkte, at jeg hellere måtte hæve lidt kontanter - bare så jeg kunne klare næste dag. Så 10 minutter senere begav jeg mig af sted for at finde toget mod centrum med 140€ på lommen.
Toget er i øvrigt TIL VENSTRE når man kommer ud af terminalbygningen (så kan DU spare besværet med at gennemskue den elendige skiltning, hvis du engang kommer derned)

Under mit ophold, som varede fra torsdag aften til søndag eftermiddag, købte jeg SAMTLIGE måltider samt adskillige kaffevarianter på lige så mange caféer.
Alligevel havde jeg, til min store overraskelse 93€ i lommen da jeg stod i sikkerhedskontrollen og tømte indholdet ud i den dertil indrettede æske.
Så trods 9 måltider, frugt, cola og yoghurt fra et supermarked og gudved hvor mange cafékaffer, havde jeg kun brugt 47€! Eller ca. kr. 350,-

Ganske tilfredsstillende, alt i alt.

No comments: